مشاوره و روانشناسی

درمان انواع اختلالات روانی اعم از فوبیا، افسردگی، وسواس، اضطراب و انواع مشاوره های خانوادگی

مشاوره و روانشناسی

درمان انواع اختلالات روانی اعم از فوبیا، افسردگی، وسواس، اضطراب و انواع مشاوره های خانوادگی

اضطراب اجتماعی یا کمال پرستی اجتماعی؟

اگر قرار باشد نام دیگری برای اضطراب اجتماعی(social anxiety) جایگزین کنیم من کمال پرستی اجتماعی و یا (social perfectionism)  رو  جایگزین میکنم.

چرا که افراد دچار اضطراب اجتماعی چنین میپندارند که:"من در روابط اجتماعی باید به بهترین شکل ممکن ابراز وجود کنم، در غیر این صورت فاجعه است!!!"

در حالی که چنین طرز تفکری نه با واقعیت دنیا هم خوانی دارد و نه با واقعیت نوع انسان. زیرا:

1??بسیاری اوقات تعریف روشنی از یک رفتار ایده آل وجود ندارد که بگوییم رفتار من خوب بود یا بد بود یا درست جواب دادم یا غلط جواب دادم و یا کارم درسته یا غلط و...

2??واقعیت دیگری که باید بپذیریم این است که انسان موجودیست ناقص که در مسیر بی پایان کمال حرکت میکند و به همین دلیل باید پذیرفت که خطاهای اجتماعی اجتناب نا پذیرند.ما در روابط اجتماعی خود اشتباهاتی مرتکب میشویم مثلا حرفی رو که نباید زده میشد رو میزنیم یا کاری رو که نباید انجام میدادیم رو میکنیم ، اما اینها فاجعه نیستند.

درمان ترس و فوبیا در تهران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد