مشاوره و روانشناسی

درمان انواع اختلالات روانی اعم از فوبیا، افسردگی، وسواس، اضطراب و انواع مشاوره های خانوادگی

مشاوره و روانشناسی

درمان انواع اختلالات روانی اعم از فوبیا، افسردگی، وسواس، اضطراب و انواع مشاوره های خانوادگی

انتخاب داروی ضد افسردگی مناسب


عوامل زیادی در انتخاب داروی ضد افسردگی مناسب یک فرد دخیل‌اند که مهم‌ترین آن‌ها تحمل‌پذیر بودن دارو توسط بیمار است. خیلی از دارو‌های ضدافسردگی به یک اندازه در درمان افسردگی موثرند و به همین دلیل بیشترین تاکید روی تجویز دارو‌هایی است که کمترین عوارض جانبی کوتاه مدت و بلند مدت را دارند.

خصوصا عوارض جانبی مانند حالت تهوع و افزایش وزن که هر دو می‌توانند کیفیت زندگی فرد را کم کرده و باعث شوند فرد درمان را ادامه ندهد.

دارو‌های ضدافسردگی هرگز نباید خودسرانه مصرف شوند و همیشه باید با تجویز پزشک و در کنار روان‌درمانی، حمایت خانواده و درمان عوارض موجود دیگر (مانند درد مزمن، اضطراب، اختلال دوقطبی و اختلالات شخصیتی) استفاده شوند.

خطرها و ملاحظات دارویی
گاهی دارو‌های ضدافسردگی در ترکیب با دیگر دارو‌ها برای درمان انواع عوارض به کار می‌روند. در برخی موارد، استفاده‌ ترکیبی از دارو‌هایی که هر دو اثر سروتونرژیک دارند، می‌تواند موجب سندرم سروتونین شود. سندرم سروتونین به تجمع سمی سروتونین گفته می‌شود که می‌تواند علائم فیزیکی و روانی خطرناکی ایجاد نماید.

برای پیشگیری از چنین اتفاقی همیشه در مورد هر دارویی که مصرف می‌کنید با پزشک حرف بزنید، چه دارو‌های تجویزی و چه دارو‌های بدون نسخه و مکمل‌های غذایی یا دارو‌های گیاهی.

دارو‌های ضد افسردگی تنها با تجویز پزشک باید مصرف شوند و ممکن است هفته‌ها طول بکشد تا اثرات آن کاملا احساس شود. هرگز نباید مصرف این دارو‌ها را خودسرانه قطع کنید و یا کاهش و یا افزایش دهید. قطع ناگهانی مصرف این دارو‌ها، می‌تواند علائم ناتوان‌ کننده‌ای ایجاد کند مانند تهوع و استفراغ، رعشه و آشفتگی، کابوس، سرگیجه، افسردگی و احساس شوک‌های الکتریکی. اما با دستور پزشک و کاهش تدریجی دُز مصرف دارو می‌توان از بروز این علائم پیشگیری کرد.

دارو‌های ضدافسردگی باید با احتیاط بسیار زیاد برای کودکان و نوجوانان و افراد جوان به کار برده شوند. سازمان غذا و داروی آمریکا در سال ۲۰۰۷ هشداری مبنی بر افزایش احتمال افکار خودکشی و ارتکاب آن در افراد جوان‌تر از ۲۴ سال در اثر مصرف هر نوع دارو‌های ضد افسردگی منتشر کرد.

دارو‌های ضد افسردگی تنها زمانی باید برای کودکان و نوجوانان تجویز شوند که کاملا ضرورت داشته و تمام جوانب و عوارض این نوع درمان و خطرات احتمالی آن توسط پزشک متخصص، کاملا سنجیده شوند.

درمان با دارو‌های ضد افسردگی چقدر طول می‌کشد؟
طبق آمار و گزارش‌ها، از هر ده نفر، پنج تا شش نفر بعد از سه ماه مصرف دارو، بهبود‌های چشمگیری دارند. افرادی که دارو‌های ضد افسردگی را مصرف می‌کنند باید حداقل شش ماه این درمان را ادامه دهند تا احساس بهتر شدن کنند. آن‌هایی که پیش از هشت ماه مصرف دارو را متوقف می‌کنند ممکن است متوجه شوند علائم‌شان برگشته است.

آن‌هایی که علائم افسردگی‌شان مرتبا برمی‌گردد باید درمان را حداقل ۲۴ ماه ادامه دهند. اما مطالعه‌ای نشان داده استفاده‌ طولانی‌مدت از دارو‌های ضدافسردگی ممکن است در برخی از افراد، علائم را تشدید کند، زیرا منجر به تغییرات بیوشیمیایی در بدن می‌شود.



بهترین دکتر درمان افسردگی در تهران

رفتارهای پیوند دهنده در روابط زوج


 

1."حمایت": ابراز علاقه و توجه خالص و واقعی به همسرتان.

 

2."تشویق": دلگرمی و امیدبخشی به همسرتان برای گام های موثری که برداشته است.

 

3."گوش فرا دادن": گوش دادن فعال بدون تفسیر یا نتیجه گیری شتابزده به آنچه همسرتان به شما می گوید.

 

4."پذیرش": پذیرفتن همسرتان با همه ی نواقص و نقاط قوتش همان گونه که هست.

 

5."اعتماد": باور و اطمینان داشتن نسبت به صداقت و شفافیت طرف مقابل و نشان دادن این احساس به او.

 

6."احترام": میزان منزلت و شانی که همسرتان در چشم شما دارد، برای خصایص و ویژگی های بیرونی و درونی او ارزش قایل شدن.

 

7."بحث، گفتگو و کنار آمدن با اختلافات": مذاکره و گفتگو بر سر موضوع اختلاف بدون تهدید و تنبیه برای رسیدن به یک توافق دوجانبه.

 

 

بهترین دکتر درمان اضطراب و استرس در تهران

تعمیر مبل راحتی در تهران روشی مناسب برای ایجاد تغییرات در دکوراسیون منزل و البته صرفه جویی در هزینه های خانواده است.

مبل راحتی همان طور که از نامش نیز مشخص است به علت راحت بودنش انتخاب بسیاری از خانواده ها در هنگام انتخاب مبل برای منزل است. مبل های راحتی در طول شبانه روز به طور مستمر و مدام استفاده می شوند و به همین علت گاهی زودتر از مبل های استیل و سلطنتی ، شکل و ظاهر اولیه خود را از دست می دهند. استفاده از مبل‌های راحتی بسیار بالا است و نه تنها برای نشستن و مهمان استفاده می‎شود بلکه برای استراحت‌های روزانه و خواب نیز کاربرد دارد. همچنین دلیل تو رفتگی قسمتی از مبل و خراب شدن زود به زود اسفنج و فوم‌ها می‌تواند همین استفاده زیاد باشد.

با توجه به بالا بودن قیمت اساسیه منزل و همین طور مبلمان، بسیاری از افراد به جای تعویض مبل قدیمی خود سعی می کنند در حد امکان آن مبلمان را تعمیر کنند. گاهی نیز مبل های قدیمی بدنه و اسکلت بندی سالم و خوبی دارند و فقط پارچه رویه آن ها قدیمی، رنگ و رو رفته یا دچار پارگی و فرسودگی شده است. در این صورت می توان با انجام تعمیرات مبل راحتی و تعویض رویه مبل، رویه کوبی این مشکلات را بر طرف کرد و مبلی شیک و در حد نو تحویل گرفت. به طور کلی اکثر مشکلاتی که برای مبلمان پیش می آید با انجام تعمیرات حل می شود.

تعمیرات مبل راحتی در تهرانچه زمانی مبل راحتی ما نیاز به تعمیر دارد؟

  • فرو رفتگی بیش از حد فوم ها در قسمت نشیمن و تکیه گاه

  •  در تمامی مبل ها، خصوصا مبل های راحتی، پس از مدتی استفاده مداوم، قسمت نشیمن و یا تکیه گاه یا دسته، فرو می روند. این مشکل ظاهر زیبای مبل را از بین می برد. در این صورت نشستن روی این گونه مبل ها نیز احساس راحتی در فرد به وجود نمی آورد. با انجام تعمیرات مبل راحتی می توان این مشکل را بر طرف کرد. فرو رفتن این قسمت‌ها می‌تواند در اپر فشار و شدت نشستن اولیه یا نشستن مداوم باشد که پس از گذشت مدتی ظاهر مبل را عیب دار می‌کند و نیاز است که تعمیرات انجام شود.
  • پارگی، پوسیدگی و یا رنگ و رو رفتگی رویه مبل

  • ممکن است مبل قدیمی شما کاملا سالم باشد و فقط پارچه ی رویه آن پاره شده باشد  و یا طرح  و جنس آن از مد افتاده باشد و یا اینکه دلتان بخواهد تغییری در رنگ غالب بر دکوراسیون منزلتان ایجاد کنید، در این صورت نیز می توانید با انجام تعمیرات مبل راحتی و تعویض رویه مبلتان این مشکل را بر طرف کنید و تنوع خوبی با صرف هزینه ای اندک در منزل ایجاد کنید. همانطور که می‌دانید پارچه به کار رفته برای مبلمان راحتی اکثرا نرم و راحت هستند و پس از استفاده زیاد می‌تواند بافت پارچه تغییر حالت دهد و از اندازه خود بزرگ‌تر شود. که در نتیجه این بزرگ شدن پارچه شل می‌شود و با ضربه‌های کوتاه نیز متوجه این موضوع می‌شوید. این نوع پارچه‌ها نیز احتمال پوسیدکی از داخل را دارند مخصوصا اگر طی اتفاقی با چایی، شربت، آب و … خیس شده باشند و مواد مایع به داخل مبل نفوذ کرده باشد. اگر چنین اتفاقی افتاد سعی کنید قسمت خیس را دستمال بکشید و برای یک تا دو روز مبل را جلوی آفتاب و در معرض هوا قرار دهید (دقت داشته باشید آفتاب نباید خیلی تیز و مستقیم باشد چون ممکن است به رنگ و روی پارچه آسیب بزند). در غیر این حالت اگر محیط و دمای داخلی گرم و مرطوب باقی بماند، در اجزای داخلی مبل پوسیدگی ایجاد می‌شود و هزینه زیادی را روی دست شما می‌گذارد زیرا اگر آن را تعمیر نکنید ممکن است خرابی اجزای داخلی به کلاف نیز برسد.
  • رویه کوبی مبل ارزان
  • شکستن فنر ها یا جیر جیر کردن مبل در هنگام نشستن

  • اگر زمانی که روی مبل می نشینید صدای جیر جیر می دهد و یا قسمت های مختلف مبل راحتی شما دچار شکستگی شده است نیز می توانید از کارشناس و متخصص تعمیرات مبل راحتی کمک بخواهید تا مشکل ایجاد شده در مبلمانتان را بر طرف کند. شکستن فنرها نیز می‌تواند یک دلیل برای تو رفتگی و انعطاف ناپذیری مبل باشد که پس از نشستن به همان حالت باقی می‌ماند و آن حالت بالا پایین شدن مبل از بین می‌رود. شکستن فنرها را نیز می‌توانید از صدای تقه آنها هنگام نشستن بشنوید. این صدا حالتی همانند در رفتم فنر دارد که نشان می‌دهد حالت و خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست داده است و نیاز به تعمیران دارد.

چرا باید مبلمان راحتی خود را تعمیر کنیم؟

امروز طرفداران بسیار زیادی برای مبل‌های راحتی پیدا شده‌اند زیرا طاهر این نوع مبلمان بسیار شیک، ساده، زیبا و پرطرفدار است. به احتمال زیاد شما نیز یکی از طرفداران این مبل هستید و به قیمت پیین برخی از این مبل‌ها شک کرده‌اید و با خود پرسیده‌اید که چرا باید مبل راحتی خریداری کنم. نشست و برخاست بر روی مبل راحتی بسیار آسان است و از نظر ارگونومی با بدن هماهنگی کامل را دارد. در مبل‌های راحتی نسبت به سلطنتی و کلاسیک چوب کمتری به کار برده شده، و در ظاهر نیز چوب کمتری معلوم است و بیشتر اجزای مبل را پارچه و فوم پوشانده است. پس مواد اولیه که کلاف است، برای این نوع مبل به نسبت خیلی کمتر به کار برده شده است. کلاف بدنه چوبی و خام مبل است که به خاطر متریال به کار برده شده در آن گرانترین فسمت یک مبل نام دارد. در مبل‌های راحتی کلاف کمتر به کار برده شده است و بیشتر فوم، اسفنج، پارچه، ابر و … اجزای مبل را تشکیل داده‌اند.

ممکن است که مبل دست دوم خریداری کنید و در مورد کیفیت آن مطمئن نباشید. اول بهتر است که مبل را به کارشناس نشان دهید تا با توجه به کیفیت مبل و اجزای آن قیمت معقولی را روی مبل بگذارد.

هزینه تعمیر مبل ال و راحتی چقدر می شود؟

بسیاری از افراد قبل از اقدام به تعمیرات مبل می خواهند قیمت قطعی انجام این کار را بدانند. اما نمی توان این هزینه را قبل از انجام کار به طور قطع  محاسبه کرد. البته می توان رنج قیمت تقریبی انجام هر  گونه تعمیرات مبل راحتی در تهران را مطرح کرد و باید بدانید که احتمال تغییر این قیمت مطرح شده پس از انجام کار وجود دارد. علت این موضوع نیز روشن است.

ممکن است پس از جدا کردن قسمت رویی مبل، کارشناس تعمیر مبل متوجه شکستگی فنر ها شود، و یا ممکن  است هنگام تعویض پارچه مبل تصمیم بگیرید قسمت های مورد نیاز را نیز تغییر رنگ دهید. گاهی پیش می آید که مشتریان در ابتدا فقط می خواهند رویه مبل را تعویض کنند اما بعد با پیشنهاد کارشناس تصمیم می گیرند فوم ها نیز عوض شود. خب مشخص است که تمام این تغییرات روی قیمت تعمیرات مبل راحتی شما تأثیر می گذارد. به طور کلی مواردی که روی قیمت و هزینه تعمیرات مبل  تأثیر گذارند عبارتند از:

تعمیر مبل به صورت حرفه ای

میزان مشکلاتی که در مبل به وجود آمده است، نیاز داشتن یا نداشتن به تعویض فوم ها، نیاز به رنگ زدن و …، شکسته بودن فنرها و نیاز به تعویض آن ها، میزان پارچه مورد نظر برای رویه مبل و جنس و کیفیت پارچه ای که مشتری انتخاب می کند، تعداد مبل  و صندلی هایی که نیاز به تعمیر دارند و …..

در بحث تخمین هزینه تعمیر کردن مبل در تهران یا تعویض رویه مبل  و … نکته مهمی نیز وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید. بهتر است قبل از انجام تعمیرات و تغییرات در مبل قدیمی خود، با متخصص این کار مشورت کنید. برای این کار می توانید عکس مبل خود را به متخصص تعمیرات مبل ارسال کنید و یا اینکه از او بخواهید در محل، مبل شما را بررسی کند.

اهمیت این موضوع در این است که ممکن است متخصص تعمیرات مبل تشخیص دهد که مبل شما بدنه و اسکلت بندی سالمی ندارد و حتی بعد از انجام تعمیرات دوباره پس از مدت کوتاهی به مشکل می خورد. در این صورت هزینه کردن برای تعمیر و یا ایجاد تغییرات در این مبل اصلا به نفع شما نیست و بهتر است که کلا از خیر آن مبل بگذرید.

تکنیک تقویت تمرکز کودکان

 

 


 

هر کودکی روش متفاوتی دارد. برخی کودکان وقتی اطلاعات را می‌بینند آن را بهتر درک می‌کنند. برخی با شنیدن راحت‌تر هستند و برخی وقتی یاد می‌گیرند که از اطلاعات استفاده عملی کنند و آن را لمس کنند.

 

بهتر است بدانید کودک شما در کدام گروه قرار دارد، چون به‌این‌صورت کودک اطلاعات را بهتر درک می‌کند و یادگیری او بلند‌مدت‌تر می‌شود.