مشاوره و روانشناسی

درمان انواع اختلالات روانی اعم از فوبیا، افسردگی، وسواس، اضطراب و انواع مشاوره های خانوادگی

مشاوره و روانشناسی

درمان انواع اختلالات روانی اعم از فوبیا، افسردگی، وسواس، اضطراب و انواع مشاوره های خانوادگی

درمان افسردگی مقاوم به درمان


گزینه‌های زیادی برای درمان افسردگی مقاوم به درمان وجود دارد که عبارتند از:

  • درمان با تشنج برقی (ECT): استفاده از ECT باعث جنجال در حوزه روانپزشکی شده است، اما نشان داده شده است که در درمان افسردگی مؤثر است. در این فرایند، بیماران تحت بیهوشی عمومی‌ قرار می‌گیرند. سپس، یک جریان الکتریکی کوچک و بدون درد به مغز ارسال می‌شود. که باعث تشنج مختصر می‌شود که می‌تواند به تسکین علائم افسردگی کمک کند. بیماران معمولاً ECT راچندین بار در هفته دریافت می‌کنند. ممکن است یعضی افراد سریعا نتیجه را ببینند، اما ممکن است عوارض جانبی ازجمله از دست دادن حافظه، سردرگمی‌، سردرد و حالت تهوع را نیز تجربه کنند.
  • تحریک عصب واگ (VNS): یک عمل جراحی برای کاشت وسیله‌ای است که سیگنال‌های الکتریکی را به عنوان راهی برای بهبود خلق و خو، به  عصب واگ می‌فرستد.
  • تحریک عمیق مغز (DBS): شامل کاشت الکترود در مناطقی ازمغز که به بخش احساس مربوط است. عوارض جانبی و خطرات آن شامل خونریزی، حالت تهوع، مشکلات تنفسی، تشنج وسکته مغزی است. در حال حاضر از این روش درمانی جهت معالجه بیمار پارکینسون و تعدادی از بیماری‌های عصبی و روانی استفاده می‌گردد.
  • تحریک مغناطیسی(rTMS): شامل قرار دادن وسیله‌ای در مقابل جمجمه برای انتقال امواج مغناطیسی به نواحی خاص مغز است. بیماران در این جلسات بیدارهستند و هیچ دردی را تجربه نمی‌کنند.

روش درمانی ECT و انواع دیگر تحریک مغز معمولاً فقط برای بیمارانی انجام می‌شود که به دارو و روان درمانی پاسخ نداده‌اند.


درمان افسردگی در تهران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد